Radio Zonneschijn is een verzoekplatenprogramma met geestelijke muziek, een meditatie en gedichten. In de maanden september tot en met mei wordt wekelijks een uitzending verzorgd met verzoekjes van luisteraars. In de zomermaanden juni, juli en augustus zijn er alleen (non-stop) geestelijke liederen te beluisteren.

Radio Zonneschijn is een gezamenlijk initiatief van de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente in Nieuwendijk en wordt elke donderdagmiddag vanaf 14.00 uur uitgezonden via de kerkradio, de website en de app van kerkdienstgemist.nl (Gereformeerde Kerk). Behalve als er in één van de kerken of in de aula van de begraafplaats “Onderlinge Hulp” een afscheidsdienst wordt gehouden, die ook via de kerkelijke kanalen wordt uitgezonden. In zo’n situatie begint de uitzending van Radio Zonneschijn om 18:00 uur.

Uitzending gemist? Tot 2 weken na datum van uitzending is een programma hier ook terug te luisteren!

Is er binnenkort iemand jarig of viert een echtpaar, die u kent, een huwelijksjubileum. Of wilt u iemand bemoedigen met een mooi geestelijk lied. Vraag het aan!
Een verzoekje indienen gaat het snelst van dit digitale aanvraagformulier. U kunt ook mailen naar radiozonneschijn@gknieuwendijk.nl.
Verder staan in de hal van beide kerken, het Steunpunt en het Jan Biesheuvel Dijkhuis bussen waarin u een schriftelijk verzoek kunt deponeren. Bij de bussen zijn ook strookjes aanwezig, die ingevuld kunnen worden.

Geef daarbij de volgende gegevens door: uw eigen naam, de na(a)m(en) voor wie het verzoeknummer bestemd is, de reden van het verzoek (verjaardag, jubileum, ziekte enz.) een eerste en tweede keus van verzoeknummers en de gewenste datum van uitzending. Uw aanvraag uiterlijk maandagmiddag 17:00 uur, voorafgaande aan de donderdag van uitzending, indienen.

Medewerkers namens onze Hervormde Gemeente zijn:

-  Betsie van Bruchem    402932
-  Hillebrand Dekker     401128